Tagasildade taastamine

 

Peucal OÜ kogemused torsioonvedrustusega tagasildade taastamisel ulatuvad 1990 -ndate keskpaika, kui Soomes asuva koostööpartneri juures asuti tegelema Peugeot 405 tagasildade remondiga. 

Tänaseks, kui oleme taastanud juba mitmeid tuhandeid eksemplare, omame me hulgaliselt kogemusi ning vajalikku oskusteavet ning kasutame oma töös vaid parima hinna-kvaliteedi suhtega varuosasid. Tänu sellele julgeme ka väita, et meie poolt taastatud tagasild ei jää kvaliteedilt uuele sugugi alla. Oluline on siinkohal ka mainida, et me ei muuda omavoliliselt silla konstruktsiooni/ehitust, st. sild saab taastatud originaalkonditsiooni. Suhtume äärmise skepsisega kõiksugu "nokitsejatesse", kes remondi käigus originaallaagrid mingisuguste pukside, kuullaagrite või muu säärasega asendavad ning seejärel tagasillale igavest eluiga lubavad...

Pisut ka taastamise protsessist lähemalt.

Peugeot/Citroeni tagasildade demonteerimisel kasutame horisontaalset hüdropressi koos vastavate rakistega. Õigete vahenditega ja õiges järjekorras töövõtetega on välistatud kahjustused, mis võivad tekkida intensiivsel kuumutamisel või detailide lõikamisel/keevitamisel.

Koostamise käigus vahetame sillatalal võllid ning õõtshoobades asuvad nõellaagrid. Laagritest kasutame ainult NTN-SNR toodangut, kes on ka PSA grupi (Peugeot/Citroen) OEM ehk originaalvaruosade tootja. Õõtshoovad, millel laagripesa on kahjustatud, vahetame uute vastu. Samuti lähevad vahetusse roostekahjustustega torsioonvedrud. Sillatalas olevad kinnituspuksid läbivad samuti põhjaliku kontrolli ning vajadusel vahetatakse. Tagasilla kõrgus jääb sarnaseks tehasekonditsiooniga. Soovi korral on eelneval kokkuleppel võimalik teostada ka erilahendusi - kõrgem/madalam, tugevdatud- või sportvedrustus. Koostamisel likvideerime ka nende sildade suurima tüüpvea, milleks on ebapiisav määrdekogus laagritel ning määrde lisamise võimaluse puudumine. Lisame nõellaagritele kvaliteetse määrde ning paigaldame õõtshoobadele (või sillatalale: 306/Xsara/309/205) määrdeniplid.

Regulaarne kvaliteetse määrde lisamine garanteerib tagasilla laagritele pika eluea. Lisatav määre peab vastama NLGI-2 standardile, näiteks Valvoline Multipurpose. Määrde lisamise vajaduse sagedus sõltub auto kasutamise intensiivsusest ja tingimustest, kuid üldjuhul võiks seda teha vähemalt korra aastas.

Renault torsioonvedrustusega tagasild erineb ehituselt mõnevõrra Peugeot/Citroeni toodangust. Taastamise käigus vahetame kõik purunenud ja roostekahjustusega torsioonvedrud ning sillatalas olevad puksid. Kuna Renault tagasild ei sisalda laagreid, siis puudub ka vajadus määrdeniplite ning täiendava määrimise järele.